stripped

Fur jacket & leather waistcoat: Thrift. Dress & Capelet: H&M. Gloves: Street vendor. Fedora: London men’s shop. Bag: Forever 21. Shoes: Balenciaga
We met up with a couple of friends yesterday and who told me NOT to check the weather? It was so mild, I ended up shedding half my bloody clothes. Jacket gone. Gloves gone. Leo scarf gone. Waist coat gone. Fedora gone.
Second time round in the Balenciaga heels and I have to say that they are walkable because of the huge platform to take away some of the heel height. Don’t get me wrong, I wouldn’t sprint in them, but they aren’t that bad. First time worn was last week at night (without a camera).
In my weird mind, these sort of remind me of space age Birkenstocks.

46 comments

  1. Bombchell says:

    cute, lol @ they told u not to check the weather

  2. Violet says:

    Yeah i was trying to put my mind on what they remind me of… yeah the cork reminds me of berkinstocks

    you look great! this look is too cool

    XX
    Vi from Cali

  3. Miss Zuri says:

    i actually seen the cropped jacket in h&m recently i think its on sale…cute outfit as usual!!! those heels are calling MY NAME….shoegasm

    Miss Z
    ★Prima.Donna.Ville★

  4. The Sound of Lace says:

    I love those Balenciaga’s, I cant believe you got them at DSW. Looks like I’m shopping tomorrow…..oh wait, I’m broke! ugh!

    follow me at
    thesoundoflace.blogspot.com

  5. Studded Hearts says:

    Thanks to your outfit post those balenciagas are all i can think about right now.
    They looks gorgeous on you.

    xx

  6. Angela says:

    Very nice! The shoes are so lovely…xoxo

  7. anna-lee and jesse says:

    omg. i die. those shoes are just fabulous. lucky east coasters!

  8. Neekoh says:

    I love them! They’re everything I imagined them to be when you first tweeted about them. Great purchase.

  9. Tayler says:

    haha i totally get what you mean by space age burkenstocks, love them!

    bighairandbikinis,blogspot.com

  10. Astรฉrisque says:

    the balenciaga heels are gorgeous!
    X

  11. Treacle says:

    You have the most amazing legs. I keep coming back to get style ideas. ๐Ÿ™‚

  12. elina says:

    Nice outfit, shoes are really great ! ๐Ÿ™‚

  13. Iole says:

    love love love it!!!!

  14. Joan D. says:

    Precious shoes! You look great on those ones! Love them!

    Merry Xmas from Spain and keep bloguing!

  15. Gmr says:

    I really love your shoes!!!!

    XOXO

  16. Francheska says:

    hahaha space age birkenstocks!! lol…
    I love the transation of many layers in the beginning to less towards the end! ๐Ÿ™‚ xx

  17. Camilla says:

    Those shoes are insanely beautiful!
    and nice outift, Love the paparazzi style of photo! xx
    Camilla

    Rainbowpavingstones.blogspot.com

  18. thischicksgotstyle says:

    I would have never! guessed that bag was forver 21!

  19. duckalicious says:

    hot shoes + hot legs, that’s a combo that never fails! =)

  20. Nerdic.. says:

    Love love the bag!!
    X, fashionnerdic.

  21. @LadyLUX says:

    Those shoes look almost like a Marni design. Outfit is well pulled off.

  22. maria.maliki says:

    OMG AWWWWWWWWWWWWWWSOME
    LOEV YOU

  23. Lissa says:

    AHHHHHHH SHOE ENVY hahaha ๐Ÿ˜€

  24. Ashley says:

    Those shoes are *so* beautiful! And I hope you’re enjoying the unseasonably warm weather! It’s only 10 degrees where I live today – ahhh!

    -Ashley
    http://breakfastatsaks.blogspot.com

  25. anacecilia says:

    love the platforms!! and really trifted jacket, lucky you you look amazing!

  26. fadetoblack says:

    you make that bag look real expensive!
    still cant decide whether i love primark or forever 21 better! hmm++

  27. Jihan S. says:

    You are workin’ those shoes, hot mama!

  28. Karen says:

    Studded hearts – ack! now you have an obsession to think about :-/

    Francheska – well they are no? ; )

    Thischicksgotstyle – that’s what I thought when I first saw it at the shop.

    Carolina – thank you but really it’s all trial and error. Sometimes it works, sometimes it um fails miserably! It’s all fun though.

    Joan D – hello Spain!! Thank you and Merry Christmas!

    Fadetoblack – hmmm I can’t decide either but let me know when you get back how it was ; ) IF ONLY THEY SOLD ONLINE TOO!!!

    Thx everyone for the comments!!

  29. EGO TRIP AND FASHION says:

    seen on Olsen feet. they are just killing me those shoes.

  30. Posh says:

    ‘Oops, you did it again..’ Every single look from you is amazing, this one AGAIN! I saw the shoes on Rumi and they are simply great, they look só comfi because of the perfect fit! <3

    I wish you a great and healthy 2010, Karen!

  31. CJ says:

    Beautiful outfit.Love your shoes!

  32. stylesparkler says:

    The shoes are AMAZING!

  33. Sabrina says:

    You look amazing, I’m so jealous of the shoes!

  34. Karen says:

    Posh – lolol!!!! I wish you a wonderful 2010 : ) Thank you for being here from the start practically!

  35. All Women Stalker says:

    JEEZ, those shoes look uber-high! I’d die in those.

Comments are closed.